Äitikirja - haaste

Kuinka monta lasta: Kaksi.

Minkä ikäisenä tulit ensimmäistä kertaa äidiksi:22

Kun sain tietää olevani raskaana, millaisia tunteita se herätti: Jänitystä ja innostusta, olin  hieman epäuskoinen onko tää ees totta.

Kuvaile synnytystä kolmella sanalla: Epätodellinen, välttämätön-pikkupaha, rutistus.

Parasta äitiydessä: No lapset tietenkin! Lasten nauru, halaukset, pusut, pienet kyyneleet, jotka katoaa ja vaihtuvat maailman leveimmäksi hymyksi ja lasten oppimisen seuraaminen. Ja ne naurut mitää tulee kun et tajua puoliakaan mitä kolmevuotias höpöttää mutta asia on selvästi tärkeä ja hän aivan ihana.


Must have tavara joka helpottaa äitiyttä: Tää onkin paha. Haasteen aloittaja Laura - Tehtävänimikkeenä Laura blogista vastasi tähän että puhelin ja oon kyllä jokseenkin samaa mieltä, Lauralla oli tosi hyvät perusteet. En kuitenkaan halua sanoa samaa. Lasten omat huoneet tai sängyt tuskinpa, kun ei ne siellä kuietenkaan ensimmäiseen kolmeen vuoteen nuku. Turvaistuimia ilman ei pääsisi autolla mihinkään, mut rattailla pääsee ilman autoakin.. Joten taidan vastata rattaat, meillä kuitenkin molemmat on nukkuneet aina päiväunensa parhaiten ulkona ja jos ei niissä kuljeta lapsia niin saapahan sinne kaikki muut oheiset - hiekkalelut, eväät, kauppakassit, omat päällivaatteet jos tulee kuuma tms. :D

Must have tavara vauvavuodelle: Rintapumppu

Paras arkiruoka: Makaroni ja jauheliha, no en tiedä onko paras, mutta ainakin helppo ja nopea - onnistuu aina. :D 

Olen hyvä äiti, koska: Olen käytännön äiti, lapset auttaa painamaan pyykkikoneen nappeja, käydään yhdessä uimassa ja pyöräilemässä ja puistossa kiipeilemässä. Olen hyvä äiti koska "varovasti" ei kuulu sanavarastooni vaan korvaan sen "keskity", "tarkasti", "katso eteenpäin" "muistatko miten jarrutetaan" fraaseilla. Lapset eivät ole koskaan este millekään tekemiselle. En väitä, etteikö joskus yksin kaupassa käyminen voisi olla rentouttavaa, mutta mun on myönnettävä, että mua harmitti kun en ottanut lapsia mukaan hakiessani paketin postin pakettiautomaatista ja minustakin oli jännää katsoa mikä luukku pomppaa auki, miettikää mitkä ilmeet lapsilla olisi! :D

Parasta lapsiperheen arjessa: Yhteiset tekemiset, lasten kanssa uiminen, pyöräily, leikkiminen, päiväunet...


Pahinta lapsiperheen arjessa: Oma väsymys ja ärsytykset mitkä ei johdu lapsista, mutta saa suuttumaan lapsille aivan hölmöistä mitättömistä jutuista, mistä ei edes suuttuisi jos nyt ei valmiiksi jo ärsyttäisi. Ja se pahamieli mikä itelle jää kun turhaan kiukkuilee lapsille.

Äitiydessä minut yllätti positiivisesti: Kaikki onkin oikeastaan vain asenteesta kiinni, tietty se oma harmitus ei aina ole niin helppoa sysätä sivuun, mutta heti kun siinä onnistuu niin kaikki on lasten kanssa hauskaa.

Minun vinkkini äideille: Pyyhkikää lasten kyyneleet, pyytäkää lapsilta aina anteeksi ja naurakaa lasten kanssa.

Minun mottoni arjessa: öö Ei mulla ole sellasta? Mikä motto mulle sun mielestä sopis?

Kun lapset menevät illalla nukkumaan, minä: Valvon ja yritän tehdä jotain järkevää, kuten blogia, mutten yleensä saa mitään aikaiseksi ja lopulta nukahdan pystyyn - varsinkin kuvia valitessa ja muokatessa. Jep pitäisi vain mennä itekin nukkumaan :D


Tämä äitikirja - haaste lähti Tehtävänimikkeenä Laura blogista ja se on kaikille äideille!

Kaksplussan bloggaajien vastauksia löytyy ainakin näistä blogeista :)

Nappasin kuvat omasta instasta ja tajusin että pitää vissiin alkaa ottamaan kuvia itselaukaisimella, että musta ja lapsista olisi joskus kuvia missä ollaan kaikki. Jekun kanssa ei ole edes selfieitä sitten vauvavuoden jälkeen... 

Lähetä kommentti

Ihana yllätys, kiitos kommentista !